نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد ویدئو | علیزاده: افزایش بودجه مناطق کم برخوردار در شورای ششم امید آفرین بود ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است
سرخط خبرها

«مشهد» شهر فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای رشد و تعالی زندگی است

  • کد خبر: ۱۸۷۹۱۵
  • ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱
«مشهد» شهر فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای رشد و تعالی زندگی است
رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: مشهد شهر فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای رشد و تعالی زندگی در زیباترین، سرسبزترین، تمیزترین و معنوی‌ترین شهر در جهان اسلام است، کجای این عالم بهتر از مشهد برای کمک، مشارکت، حمایت و وقف در توسعه امور شهری یک جهانشهر با برکت و با کرامت؟  

به گزارش شهرآرانیوز، مجید طهوریان عسکری امروز، ۱۷ مهرماه، در نودویکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، در نطق پیش از دستور اظهار کرد: جا دارد به نوبه خودم حماسه عملیات گروه‌های مقاومت در سرزمین‌های اشغالی فلسطین را تبریک عرض کنم. از خداوند متعال نصرت و یاری ایشان را خواستارم.

وی افزود: آمریکا و صهیونیست بدانند که پروژه آمریکایی کردن جهان شکست خورده و آن‌ها در حال زوال هستند. جهان در حال تغییر و ورود به نظم نوظهور اسلامی بوده و این مسیر غیرقابل بازگشت است. آن‌ها بدانند بشریت در حال ورود به مدار جدیدی است. قدرت‌های کهنه در حال افول هستند. این مسائل گذشته و به فضل الهی و پشتکار ملت‌های مسلمان به ویژه ملت شریف ایران، ما آینده‌ایم.

طهوریان عسکری بیان کرد: جا دارد به تلاش‌های مجموعه بدنه کارشناسی شهرداری مشهد از پایین‌ترین سطوح تا عالی‌ترین سطح خداقوت عرض کنم و خواستار سرعت‌بخشی به عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی شهر به ویژه پروژه‌های بزرگ و کوچک حاشیه شهر مشهد باشم.

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: تاکید بر توجه به گروه‌های مردمی و اجتماع‌محور حاضر در حاشیه شهر، از مساجد، تکایا، حسینیه‌ها، هیئت‌ها، مدارس و محافل علمی تا دغدغه‌داران فعال فرهنگی بوده که تمام تلاش آن‌ها برداشتن غبار حاشیه‌نشینی از شهری است که می‌تواند روز‌های پرامید و درخشانی را دنبال کند.

وی خاطرنشان کرد: امروز اگر می‌خواهیم به استناد فرمایشات مقام معظم رهبری امید و ایمان را در شهر مشهدالرضا رصد کنیم کافی است در کوچه و پس‌کوچه‌های منطقه منفصل توس قدم بزنیم تا رنگ تغییر را کاملا احساس کنیم.

طهوریان عسکری اضافه کرد: تغییر سیاست خدمت از صرفا توجه به گردشگر و بردن جریان خدمت به کوچک‌ترین کوچه‌های محل تا اصلی‌ترین مسائل موجود و رفع نیاز‌های واقعی مردم ساکن در بلوار شاهنامه، سیاستی است که شورای ششم به همت و تلاش تک تک عوامل اجرایی شهرداری مشهد توانسته مصداق واقعی و تجلی‌بخشی به فرمایشات مقام معظم رهبری در کلید واژه راهبردی امید و امیدآفرینی را ایجاد کند.

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد عنوان کرد: قول داده بودیم که توسعه عمرانی متناسب با نیاز مردم بومی را در آن خطه متجلی کنیم و امروز حتی نیاز به بیان حقیر هم نیست، هر انسان منصف و عادلی دقایقی در خطه توس قدم بزند، اقدامات شایسته و در کنار همدیگر شورای شهر، شهرداری مشهد و دیگر دستگاه‌های دولتی را مشاهده و امید را با جان و دل خود حس و لمس می‌کند.

وی خطاب به مردم مشهد تصریح کرد: امروز شورا و شهرداری مشهد بیش از هر زمانی برای جهش و تحول در دو سال پایانی به حمایت و همراهی شما در اجرای پروژه‌های عمرانی و زیرساختی نیاز دارد. مگر نه اینکه اگر فاز یک خط سه مترو مشهد هرچه زودتر راه بیفتد ترافیک کمتر خواهد شد و خط یک، دو و سه به همدیگر و ترمینال، فرودگاه و راه‌آهن به حرم وصل خواهد شد؟

طهوریان عسکری افزود: مگر نه اینکه اگر جاده معروف به جاده گاز اجرایی شود تحول بی‌نظیری در شمال شهر ایجاد خواهد کرد؟ مگر نه اینکه اگر پل سوم فهمیده و خیام اجرایی شود بار ترافیک کمتر شده و زندگی راحت‌تر و روان‌تری در شهر خواهیم داشت؟ مگر نه اینکه اگر بوستان ۷۳ هکتاری شهرک شهید رجایی، پروژه «خدربیک» و پروژه بصیرت اجرایی شود، حاشیه شهر از شرایط بهتر زندگی برخوردار خواهد بود؟

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد ادامه داد: اگر موانع بر سر راه صنایع غرب مرتفع شود، هم ساخت‌وساز در آن محور رونق گرفته و هم به تولید کمک خواهد شد؟ اگر فاز جدید چهل‌بازده در همجواری نمایشگاه بین‌المللی آغاز و قبل از پایان این دوره مدیریتی به اتمام رسانده شود، یک باغ و بوستان بزرگ آبی و طبیعی تحویل مردم مشهد و زائران خواهد شد؟

وی اضافه کرد: اگر تله‌کابین بوستان کوهستانی خورشید و سرمایه‌گذاری‌های تفریحی بوستان کوهسنگی اجرایی شود، خانواده‌های مشهدی فرصت‌های بهتر با هم بودن و نشاط بیشتر خواهند داشت؟ این اگر‌ها یک پشتوانه محکم نیاز دارد و آن حمایت شما مردم عزیز و مشارکت در تامین منابع شهر از طرق مختلف سرمایه‌گذاری، اخذ پروانه، خرید اوراق و مشارکت خیرخواهانه خیّران در پیشگاه مبارک حضرت رضا (ع) است.

طهوریان عسکری با بیان اینکه مشهد شهر فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای رشد و تعالی زندگی در زیباترین، سرسبزترین، تمیزترین و معنوی‌ترین شهر در جهان اسلام است، عنوان کرد: کجای این عالم بهتر از مشهد برای کمک، مشارکت، حمایت و وقف در توسعه امور شهری یک جهانشهر با برکت و با کرامت؟ البته شهردار و شهرداری مشهد باید اراده قاطع برای تجلی‌بخشی به حمایت مردم و ایجاد راهکار‌ها و سازوکار مشارکت مردم در اجرای پروژه‌های عمرانی، در اسرع وقت تهیه و فرش قرمز واقعی برای همراهی تمامی اقشار و مردم مشهد پهن کند ولو به قدر مشارکت در خرید یک آجر.

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد خطاب به شهردار گفت: در کمیسیون حاشیه شهر، شهرداران مناطق و مدیرعامل وقت سازمان بازآفرینی از وجود ظرفیت حداقل ۲۰هزار واحد مسکونی سخن به میان آوردند. این ارزش افزوده با کمک بخش خصوصی تحول اقتصادی در شهر ایجاد می‌کند، برای جوانان زیادی کسب‌وکار ایجاد می‌شود و چندین خانواده خانه‌دار می‌شوند. مگر شما در ارائه برنامه‌های خود برای نامزدی پست شهردار مشهد نگفتید در اسرع وقت معاونت ساخت مسکن راه‌اندازی می‌کنم، پس کجاست؟

وی بیان کرد: این یک قلم از تحول اقتصادی و مشارکتی است که اگر شما صادقانه و با طراحی مکانیزم دقیق با مردم شفاف سخن بگویید، شما را تنها نخواهند گذاشت. بعد از لطف خدا، ائمه اطهار و مولا و ولی نعتمان، هیچ پشتوانه‌ای به قدرت و توان مردم این شهر و علاقه‌مندان به آستان‌بوسی حضرت رضا(ع) محکم‌تر نخواهد بود. مردم را دریابید.

طهوریان عسکری در خصوص وقایع چند هفته اخیر شورا تصریح کرد: کاش بهتر و درست‌تر مدیریت می‌شد. این شورا با حمایت و پشتوانه اکثریت جریان‌ها و طیف‌های سیاسی اصولگرای مشهد از مردم رای اعتماد گرفته است. جفاست صفت‌های مختلفی را به آن روا داریم و از بزرگان شهر که بی‌شک تمام دغدغه و توانشان، اداره بهتر شهر و خدمت بیشتر به زائر و مجاور است به بدی یا کم‌توانی یاد کنیم.

رئیس کمیسیون ویژه توسعه و بهسازی توس شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: جریان‌های سیاسی شهر مشهد بدانند، تلاش می‌کنیم خادم باشیم، اما هر انسانی ممکن‌الخطاست و به حمایت شما همچنان نیازمندیم. شورای ششم جای برادران شماست و خواهد بود. ما سعی می‌کنیم بدعهدی نکنیم و بی‌شک به همت همدیگر بار دیگر، می‌توانیم در انتخابات پایان سال، شکوه حضور مردم را در پای صندوق‌های رأی بیش از پیش داشته باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->